170502 Svenskbesök och besök i Sverige

Jag vet att jag ligger efter på uppdateringarna men det har varit ett hysteriskt tempo de senaste veckorna.

Vi har haft besök av Lotta i en vecka och vi hade fantastiskt och underbart roligt. Vi tog oss till Culebra från Fajardo och kajkade runt där. Lotta skämde bort oss totalt och det var väldigt mysigt. Vi ankrade på flera ställen och vi fick till och med ett par vikar för oss själva! I övrigt gjorde vi allt möjligt från strandhäng till att hyra golfbil. Culebra var verkligen så mysigt som alla beskrivit det. Det var en intensiv vecka och vi hade inte bara ledighet. Vi gjorde allt lite småjobb under veckan och bytte fästen i förluckan och dessutom vände vi på ankarkättingen. Den har börjat bli lite rostig och då tyckte vi det var bättre att vända på den och använda de oanvända länkarna. Så då fick jag kapa ankarlinan och splitsa i den i den andra änden. Vi har ju 45 meter kätting och sedan 80 meter lina. Men för att vara helt ärlig så har vi inte använt linan särskilt många gånger.

På gummibåtstur

Stjärnor på parad

Och lite smårockor

Lite rester av stridsvagnar bryter miljön

Flamenco Beach – en av världens vackraste, sägs det…

Framme på Flamencobeach

Sämre kan man ha det!

Jaaaaaaaa!

Lite skugga under palmerna

Lunch i skuggan

Ute på golfbilstur

Lotta hittar sitt Happy-ställe

I slutet av Lottas Puerto Rico vecka fick vi en härlig segling till San Juan på lite över 50 M. Dagen började med spöregn och riktigt grinigt väder men med ca 10 m/s medvindssegling. Väl framme letade vi oss in på den lilla ankarplatsen framför marinan. Här lämnade jag och Lotta Magnus, i hans ensamhet och reste hem till Sverige. Trots att vi reste samma dag så reste vi helt olika vägar och det var nog jag som drog vinstlotten för jag hann med alla mina byten och möttes av kära syster Tina på Landvetter ca 24 timmar senare.

Det är första gången jag är i Sverige på två år och det är också första gången på över 10 år som jag och Magnus är så länge i från varandra. Känslan är helt absurt skum…. Väldigt konstigt att sitta på flygplatsen i Miami och höra alla prata svenska runt sig…. Att få krama syster Tina ett dygn efter det avfärd var en enormt skön känsla. Fast en kall känsla. Jag visste att jag skulle frysa – fast inte så mycket 🙂 Men det är konstigt att man vänjer sig så fort. Med nyinhandlade ullunderkläder så klarade jag mig riktigt bra! Folk gick i shorts medans jag satt med fullt underställ, jeans och vindbyxor 🙂

Goa syster och jag tillfixade hos Lena – första frissan på två år 🙂

Första helgen blev en extremt intensiv helg med släktträff på fredagen och därefter segling med bästa Kajsa och Per på deras fantastiska Estromo upp till Gullholmen från Göteborg. Solen sken och även om det var kallt i vinden så gillar jag skarpheten och krispigheten i luften. Men jag tyckte nog det var lite väl av Lotta att stå i min gamla “karibienklänning” på bryggan och ta emot när vi kom fram. Helgen på Gullholmen blev extremt trevlig och jag kan inte beskriva hur det känns att bli så ompysslad och “uppvaktad” som jag blev. Konstigt att umgås med Lotta på Puerto Rico på tisdagen och sedan få se henne på västkusten på fredagen – utan Nanny!  Gullholmens Hamncafé provades och deras köttbullar med hemgjort mos fick fem stjärnor av fem möjliga. Det är ju detta jag har saknat. Strålande sol och västkusten…. och jag fick det jag längtade efter med besked.

Lotta V och Pappa hemma hos Vedholms på släktträff

Malin, Lotta V och Liv lite senare på kvällen 🙂

Lotta V visar våra “musiksynder” för den yngre generationen….

På väg med Estromo tillsammans med Per o Kajsa

Lite varmare i lä

Kajsa har lunchtjänst

Kallt till rors

Gosegling

Estormo är en cool Ovni 395 i aluminium

Ann-Sofie och Lotta, gottigt i lä!

Brygghäng i lä – Per och Vidar

Varma drycker serveras i Happie

Stilla fjord med utsikt över magasinet

Liv o Vidar – Foto Lotta

Samtidigt är det lite tudelat eftersom jag har min älskade man kvar på andra sidan Atlanten tillsammans med Nanny. Magnus är ute och promenerar och cyklar på dagarna och där emellan så fixar han på vår “fixarlista”. Det får komma en bättre beskrivning av allt han har  pysslat ihop när jag kommer tillbaka. Det är jobbigt att vara borta ifrån honom <3.

Idag har jag varit ute på Hönö och tittat till Klova hamn där Nanny har sin vinterplats. Det var jättekul att få träffa svärmor och svärfar tillsammans med svägerskan Anna. Bonus!!!! Så ni förstår ju att kalendern är full! Än så länge har jag bara fått krama vår son och hans flickvän. Inte så bara  – det var helt fantastiskt. På agendan står nu att åka till Stockholm i morgon och där få lov att krama på dottern. Jag har en vecka kvar i Sverige och den är fullsmäckad av massa goa möten som jag ser fram emot. Men jag inser ju att det kommer blir tufft  🙂 Fast missförstå mig rätt – jag klagar INTE.

Go kram med svärmor Ingela – Foto Anna

Liv och Norvall – Foto Anna

Farfar och Anna – foto Anna

Jag hoppas att ni alla har lite överseende med bristfälliga inlägg som detta just nu. När jag är tillbaka i Nanny så ska jag bättra mig! Jag lovar! Kram på er alla i den härliga vårsolen <3